שימוש בדבקי UV – Light Cure Adhesives, תופס בשנים האחרונות תאוצה רבה במגוון רחב של יישומים בהם: תעשיית האופטיקה בהדבקות זכוכיות ורכיבים אופטיים, תעשיית האלקטרוניקה בחיזוק והדבקת רכיבים, אנקפסולציה, מיסוך והגנה על רכיבים בעוד עיקר השימוש הוא בתעשיית המכשור הרפואי בהדבקות שונות של ציוד רפואי מתכלה כגון: קטטרים, מחטים, מסכות פנים, צנרות רפואיות וכן חלקי מכונות רפואיות שונות.

 

הגדרה – מהו דבק UV ?

דבק UV הוא דבק חד רכיבי, נטול ממיסים, בעל יכולת הדבקה בחוזק גבוה, המתקשה רק בעת חשיפה למנורה מתאימה בעוצמה ובתדר ולפרק זמן של חלקיקי שניות בודדות.

 

היתרונות בשימוש דבקי UV

דבקי  UV קיימים במגוון צמיגיות, מנוזלי מאוד וזורם ועד למרקם ג’ל, בעלי יכולת הדבקה בחוזק גבוה והתאמה למגוון רחב מאוד של מוצרי פלסטיק, זכוכית ומתכת, אשר מתקשים רק על פי דרישה, בעת חשיפתם למנורה מתאימה. תכונות אלו מאפשרות את התאמתם של דבקים אלו לעבודה בקווי ייצור אוטומטים, בייצור סדרתי, עקב היכולת למנן אותם בצורה מדויקת מאוד ומהירה בהעדר מגבלת זמן עבודה (Open Time).

 

כיצד מתגברים על הדבקה של מצע שאינו שקוף?

קיימת מגבלה בשימוש בדבקים בעבודה עם מצעים שאינם שקופים ולכן, יש לבדוק את התאמת המצע המודבק ויכולת מעבר האור דרך החלק.
בחברת Loctite Henkel – פותחו מספר דבקי UV במנגנון משולב עם אפוקסי/סיליקוני/ציאנואקרילט המתאימים להדבקת מצעים בהם אין אפשרות למעבר אור ולהקשיה סופית במנגנון UV כגון:

דבק uv ציאנואקרילט L-4307 ללא שימוש בזרז, L-3336 אפוקסי דו רכיבי להדבקה ואטימה בחוזק גבוה ו- L-5056 דבק סיליקון uv למוצרים רפואיים. במצב זה מובטח, כי גם באזורים חשוכים מודבקים, אשר לא נחשפו לקרינה, החומר יתקשה בעזרת המנגנון המשני.

 

יתרונות מנורות LED בהקשיית דבקים

בשנים האחרונות נכנסו לשימוש נרחב מנורות מסוג LED ייעודיות להקשיית דבקים עם אורכי גל מתאימים למפרטי הדבקים. למנורות ה- LED יתרונות משמעותיים על פני מנורות ה- UV הסטנדרטיות בכך ש:
• אורך חיי הנורה ארוך במיוחד כ- 20,000- שעות
• קיימת הדירות בעוצמה וחסכון כלכלי בעלויות אחזקה -העדר צורך בתחלופה של נורות
• חסכון אנרגטי – התחממות נמוכה
• יכולת עבודה מידית בעת הפעלת הנורה ללא צורך בהמתנה לחימום או קירור.
חסרון המנורה הוא בכך שספקטרום האור הנפלט על ידי ה־LED הוא צר ולכן יש להתאים את סוג ה LED לדבק שבשימוש בהתאם למפרט הדבק.

קיימים מגוון סוגי מנורות Prisma Pen, Prisma ,Honle Bluepoint led) LED) ממנורות ניידות ואלחוטיות ועד מנורות שולחניות הניתנות לחיבור לבקרה ממוחשבת, להארת אזורים נקודתיים או משטחים.
מומלץ לבצע ניסוי להתאמה מירבית של סוג המנורה ואורך הגל הנדרש לדבק אשר בשימוש.
מאת – אפרת ברקוביץ – מנהלת תחום דבקים וחומרי איטום

ליצירת קשר ולמתן סיוע טכני להתאמה מירבית של סוג המנורה והדבק – הקישו כאן >>>

Error: Contact form not found.