Kluber - יצרנית שמנים וחומרי סיכההחברה הגרמנית קלובר הנה אחת מיצרניות חומרי הסיכה המובילות בעולם. החברה מתמחה בייצור ופיתוח חומרי סיכה מיוחדים הנותנים מענה טכני מצוין למגוון רחב מאד של יישומים. חומרי הסיכה האיכותיים של קלובר עונים על דרישות מחמירות של תקני איכות (רפואה, מזון, מי שתיה, חמצן נקי), ניתן למצוא אותם בענפי תעשיה רבים: ייצור מזון ותרופות, פלסטיק, נייר/קרטון, עיבוד מתכות בטכנולוגיות שונות, ערגול/כיפוף ברזל לבניין, ייצור זכוכית, אחזקת תחנות כוח מאנרגיות שונות- דלק, שמש, רוח , תעשיית כרייה, מדחסים, מכונות תעשייתיות ועוד.

במשך למעלה מ-80 שנות קיומה, פיתחה חברת קלובר חומרי סיכה באיכות גבוהה כמענה לצרכים ייחודיים שהועלו על ידי לקוחותיה. מגוון המוצרים האיכותיים, השירות הטכני ומתן פתרונות לאתגרים שהועלו מהשטח יצרו לחברת קלובר מוניטין עולמי מצוין.

מוצרי קלובר ותהליכי הייצור עומדים בתקני איכות מחמירים כגון: ISO 9001, ISO 14001’ TS16949. המוצרים המיועדים לתעשיית המזון מאושרים על פי תקני NSF H1, ISO 21469 , מוצרים אלו גם עומדים תחת השגחת רבנות ומקבלים מדי שנה תעודת “כשר” רשמית.

חברת קלובר מקיימת קשרי עבודה וייעוץ טכני עם יצרניות מובילות של מכונות תעשייתיות. מהנדסי החברות משתפים פעולה עוד בשלב התכן המכני של המכונות ומגדירים יחד את דרך הסיכוך המיטבית ואת חומרי הסיכה המתאימים ליישומים השונים. יצרניות המכונות מגדירות ב”ספר המכונה” ובהוראות ההחזקה את מוצרי קלובר כמוצרי הסיכה העדיפים לשימוש במכונותיהם – OEM Approvals. המוניטין רב השנים שנצבר בקלובר, המיומנות הטכנית, מגוון המוצרים והיכולות המוכחות במתן פתרונות סיכה מתקדמים, מביאים את יצרני המכונות לבחור במוצרי קלובר כמוצרים המועדפים לשימוש במכונותיהם.

חברת קלובר בחרה בחברת רוטל דבקים וכימיקלים כנציגתה הבלעדית והרשמית בישראל לשם מתן פתרונות טכניים והספקת חומרי סיכה ללקוחות ישראלים. חברת רוטל פעילה בתחום חומרי הסיכה זה שנים רבות, מייצגת בישראל מספר יצרניות של מוצרי סיכה (כולל החברה הגרמנית OKS, שהיא למעשה חברת “אחות” של חברת קלובר). שיתוף הפעולה רוטל-קלובר מאפשר לנו לתת ללקוחות ייעוץ טכני בנושאי סיכה, הדרכת לקוחות, ביצוע סקר סיכה במפעלים, ביצוע ייעול ואופטימיזציה (צמצום עלויות אחזקה) בקווי ייצור ברמה הגבוהה ביותר.

דוגמאות ליישומים של חומרי הסיכה בתעשיות השונות:

חומרי סיכה לתעשיית המזון

חומרי סיכה לתעשיית המזון מיועדים כמובן למניעת שחיקה והארכת משך הזמן בין טיפולי החזקה אך הם חייבים לעמוד גם בתקני בטיחות למגע עם מזון. מוצרי הסיכה של קלובר עומדים בתקנים ISO 21469 , NSF H1, 3H, HT1. המוצרים פותחו עבור יישומים שונים בתעשייה כדי לתת מענה ההולם את תנאי העבודה המיוחדים לכל תחום כגון: תעשיית המשקאות, תעשיית הבשר, מאפיות, קפואים, מכוני תערובת לבעלי חיים ועוד.
דוגמה: שמנים וגריזים המיועדים לתנורים פותחו לעבודה בתנאי טמפ’ קיצוניים (250 מ”צ בתנור רגיל, 500 מ”צ בתנור לאפיית פיתות) תוך עמידה בתקני בטיחות במזון.

 

 

חומרי סיכה לתעשייה הכימית לסביבה עם לחצים גבוהים 

המאפיין של סביבה כימית הוא תנאי לחץ וטמפרטורה גבוהים וחומרי סביבה אגרסיביים ומאכלים. מוצרי קלובר פותחו על מנת לאפשר סיכוך מכונות בתהליכי הייצור הכימיים תוך עמידה בתנאי העבודה הקיצוניים. הכוונה הנה להאריך את חיי המכונות, להגדיל את משך הזמן בין פעולות החזקה, העלאת תפוקת הייצור, הקטנת זמני השבתה והפחתת עלויות. חומרי סיכה שאינם הולמים את תנאי העבודה הקיצוניים לא יעמדו במשימה, תתקבל יעילות נמוכה מאד ביישום במדחסי גז, בברזים תעשייתיים ובמיסבים המותקנים בצנטריפוגות או מייבשים. חברת קלובר פיתחה חומרי סיכה מבוססי PFPE/PTFE במיוחד עבור יישומים בתעשיה הכימית, שימוש בהם יקטין משמעותית את תדירות האחזקה, הם יביאו לחסכון כלכלי אותו נתין למדוד ולהעריך לאורך זמן.

 

 

 

חומרי סיכה לתעשיית עיבוד מתכות 

קיים מגוון גדול של מתכות ושיטות עיבוד שונות. כל אחד ואחת מהן דורשים חומרי סיכה שיתאימו למטרות השונות. במכונות לעיבוד שבבי נדרשת סיכה למיסבים הפועלים במהירות גבוהה, אך גם סיכה לממסרות ולמסילות ליניאריות. מכונות חישול והטבעה דורשות חומרי סיכה מסוגים אחרים, ביישומים כאלו נדרש גם לסכך את המתכת המעובדת לשם סיוע בעיצובה. מוצרי חברת קלובר פותחו כך שיתאימו לדרישות המיוחדות של תהליכי עיבוד אלו.

 

 

 

חומרי סיכה לתעשיית התרופות 

מפעל תרופות פועל על פי דרישות תקן מחמירות כגון FDA , NSF H1 ו- ISO 21469. חומר הסיכה חייב לבצע את פעולת הסיכוך הדרושה למכונה אך אסור לו ליצור תוך כדי כך זיהומים. חברת קלובר מציעה מגוון רחב של מוצרים לתעשיית התרופות המאפשרים פתרונות טכניים כלכליים אטרקטיביים. קלובר עומדת בכל הדרישות המחמירות של תקני NSF GMP המתייחסים לרמת ההיגיינה בתהליך ייצור חומרי הסיכה.

 

 

חומרי סיכה לתעשיית הברזל לתנאי עבודה קיצוניים

מכונות בתעשיית הברזל פועלות בסביבת עבודה אגרסיבית ומורכבת. חומרי הסיכה נדרשים להתמודד עם תנאים קיצוניים – טמפרטורות גבוהות, עומס גבוה, נוכחות של מים וקיטור. בדרך כלל מכונות אלו פועלות בכל שעות היממה ללא הפסקה. תעשיית הברזל מאופיינת גם בהכרח לצמצום עלויות, נדרש לאפשר עבודה רציפה, ללא תקלות, השבתות, וצמצום פעולות החזקה. חומרי הסיכה תורמים תרומה מכרעת לעמידה בצרכי הייצור המתמשך ללא תקלות. חומרי הסיכה של קלובר נותנים מענה טכני לכל אותם תנאי עבודה קיצוניים. הם מקטינים את שחיקת הציוד, מאפשרים הקטנת כמות חומרי הסיכה הנצרכים, מקטינים את עלויות האחזקה ובכך מגדילים את התפוקות ואת היעילות.

 

 

חומרי סיכה לתעשיית הנייר


מכונות לייצור נייר וקרטון מתאפיינות בתנאי סביבה קשים – רטט, הלמים, טמפרטורות גבוהות, לחצים גבוהים. חומרי הסיכה של קלובר נותנים פתרון לתנאי העבודה הקשים הקיימים במכונות רוטטיביות או מכבשים סיבוביים וממסרות שחשופים ללחץ גבוה מאד ועבודה בעומס רב. יצרני המכונות הנפוצות בענף ייצור נייר/קרטון בחרו את מוצרי הסיכה של קלובר כמוצרי OEM. קלובר מציעה ליישומים אלו קו מוצרי סיכה מבוססי טפלון PFPE כדי למנוע קורוזיה, שחיקה ועמידה בטמפרטורה גבוהה מ 180 מעלות.

 

יישומים נפוצים בתעשייה:

 

שימון שרשראות למניעת שחיקה מוקדמת

♦ שרשראות – שימון למניעת שחיקה מוקדמת

 

שימון אופטימלי של שרשראות מעניק אורך חיים גבוה – אורך חיי השרשרת הוא תוצאה ישירה של השימון הראשוני שביצע יצרן השרשרת ושל שימון נוסף במהלך עבודת השרשרת. הרכיבים מהם מורכבת השרשרת נתונים תחת מאמצים מחזוריים של חיכוך משתנה, עומסים משתנים, מחזורי טמפרטורה משתנים (דוגמא – כניסה ויציאה מתנור צביעה) וסביבת עבודה אגריסיבית. שמני השרשראות של קלובר פותחו למטרה זו כדי לחדור לתוך הרכיבים ולמנוע שחיקה מוקדמת של השרשרת.

 

♦ מדחסי אויר וגז – שימון לעמידות גבוהה בשחיקה


השמנים של קלובר הינם בעלי תכונות המותאמות לכל סוגי המדחסים- בורגיים, בוכנתיים, צנטריפוגליים ולהבים. שמני המדחסים של קלובר הוכיחו את יעילותם בעמידות גבוהה בשחיקה ובשינויי טמפרטורה, במהלך הפעולה נוצרים רק מעט מאד משקעים, ההתחמצנות נמוכה ומתקבלת הפרדה מצוינת ממים. תכונות אלו מאפשרות אורך חיים ארוך של השמן וכתוצאה נדרשות מעט החלפות. נוצר חסכון משמעותי בצריכת שמן ובעלות תחזוקה.

 

 

 

♦ תיבות ממסרה  


תיבות ממסרה נדרשות לספק יחסי תמסורת גבוהים בממדי תיבות ומשקלים קטנים ככל האפשר. התכן המכני חייב להיות קפדני מאד בעת בחירת חומר הגלם, טכנולוגיות הייצור וטיב פני השטח. לשמני הממסרה יש השפעה רבה על ביצועי הממסרה. שמני הממסרות של קלובר מאפשרים תנועה חלקה והעברת כוח אופטימלית, יעילות גבוהה, שחיקה נמוכה והארכת משך הזמן בין החלפה להחלפה. השמנים מכילים תוספים שונים לשיפור כושר הקירור, להגנה קורוזיבית, להקטנת חיכוך, להקטנת רעש, למניעת התפסות ולהגנה מפני היווצרות כשל מסוג MICRO PITTING. בזמן פעולת תיבת התמסורת צמיגות השמן אינה משתנה גם כאשר היא נתונה תחת תנודות טמפרטורה קיצוניות.

 

 

♦ מובילים ליניאריים – חומרי סיכה בעלי כושר היצמדות גבוה


מובילים ליניאריים קיימים במגוון גדול של יישומים, לדוגמא: מכונות לעיבוד שבבי, רובוטים תעשייתיים מכשירי דימות רפואיים, מכונות ייצור מזון. הדרישה הנה לפעול ברציפות במשך זמן ארוך באופן מדויק וחלק גם בתנאים קשים- התנעות, הפסקות, רטט, מהירויות תנועה גבוהות. חומר הסיכה נדרש לעמוד בתנאים הייחודיים, עליו להיצמד היטב למסילה גם כאשר מיושמים חומרי שטיפה (לדוגמה – במכונות עיבוד שבבי). הן שונות ומגוונות, לדוגמא בחדרים נקיים יש לודא שאין פעולת שחיקה דיוק מירבי וחומר סיכה דביק. במכונות עיבוד שבבי יש סכנה של שיוף עדין או סכנת פגישה בחומר הסיכה ע”י נוזל הקירור ולכן חומר הסיכה צריך להיות בעל כושר הצמדות גבוה ועמידות בתנאי עבודה קשים.

 

מיסבי החלקה ומיסבים כדוריים – חומרי סיכה להבטחת תנועה חלקה

 

כל סוגי המיסבים דורשים סיכוך המתאים לתנאי העבודה בהם הם פועלים. חומר הסיכה מנתק מגע מתכת למתכת תוך יצירת תווך הפרדה דק. כך מובטחת תנועה חלקה לאורך זמן של גל בתוך קדח הן במיסבי החלקה והן במיסבים כדוריים לסוגיהם. מיסבים מסוגים אלו נמצאים למעשה בכל מכונה בה רכיבים סובבים – גלגלים, מכונות לעיבוד שבבי, טורבינות רוח ועוד מגוון גדול מאד של יישומים. עומסים ותנועה מועברים תוך תנועה באמצעות מיסבים, ככל שההפרדה בין החלקים הנעים תהיה טובה יותר, יקטן החיכוך ביניהם וימנעו שחיקה ונזק למיסבים. בחירה נכונה של חומר הסיכה המתאים על פי העומס, המהירות והטמפרטורה בה יפעל המיסב תאפשר הגנה מרבית ועבודה רציפה לאורך זמן רב. מיסבי החלקה נתונים למאמצים גדולים במיוחד והחיכוך העלול להתפתח בהם יכול להגיע לערכים גבוהים. סכנת השחיקה במיסבים אלו גבוהה יותר. קלובר פיתחה חומרי סיכה מיוחדים למיסבים תוך מתן דגש מיוחד לכל אותם גורמים המקצרים את אורך חיי המיסב.

 

♦ ברגים חומרי סיכה לפתיחה קלה 

 

באופן רגיל ברגים אינם מחייבים שימוש בחומרי סיכה. במצבים מסוימים נדרש להדק ברגים במומנט מוגדר וכדי להגיע למומנט הנכון הבורג חייב להיות מסוכך באופן מדויק לשם בקרה על מקדם החיכוך שלו. חומר הסיכה המיועד לברגים מאפשר הידוק במומנט מבוקר ומאפשר גם פתיחה קלה של הבורג בעת הצורך. חומרי הסיכה לברגים הנם משחות סיכה הנדרשות להתמודד עם תנאים טריבולוגיים קשים – לחץ פני שטח בתוך כריכות הבורג גבוה, חיכוך ומהירות החלקה נמוכה. משחת הסיכה צריכה לספוג את הלחץ הגבוה ולהבטיח הקטנת חיכוך כדי להשיג כוחות גזירה נמוכים ולאפשר מומנט הידוק קבוע. המשחה חייבת להיות מסוגלת להתמודד עם טמפרטורות גבוהות בהן עלול הבורג להמצא כך שגם אחרי חשיפה לטמפרטורות גבוהות מ 1,000 מעלות ניתן יהיה לפתוח את הבורג במומנט נמוך. קלובר מציעה מגוון של משחות סיכה לתבריגים, ביניהם נדרש לבחור על פי טמפרטורות העבודה, מומנט הסגירה, חומר הבורג.

 

♦ קפיצים – חומרי סיכה להגנה מפני שחיקה וקורוזיה

 

קפיצים נתונים תחת לחץ פני שטח גבוה, תנועות קטנות והשפעות של תנאי סביבה חיצונית. חומרי הסיכה של קלובר מגנים על הקפיצים מפני שחיקה, וקורוזיה. חומר סיכה מתאים יאפשר לקפיץ לפעול לאורך זמן רב, לספוג עומסים גבוהים תוך הקטנת החיכוך בין חלקי הקפיץ ואף מונע קורוזיה.

 

 

♦ חומרי סיכה לשסתומים ומתאמי צנרת

 

שסתומים ומתאמים מהווים מערכות טריבולוגיות מורכבות הדורשות סיכוך בחומרי סיכה. חומרי הסיכה חייבים להתאים כימית הן לחומרי המבנה והן לחומרים הזורמים בתוכם. בעת בחירת חומר הסיכה יש להתייחס לסוג החומר ממנו עשוי השסתום, סוג החיכוך, עומס, סוג התנועה, מהירות, טמפרטורה, לחץ, תקני איכות. חומרי סיכה לברזי מי שתיה חייבים לעמוד בתקני איכות מיוחדים למי שתיה. חומרי סיכה לאביזרי צנרת חמצן נדרשים לעמוד בתקנים מיוחדים. קלובר מספקת חומרי סיכה לאביזרי צנרת שונים לנוזלים ולגזים שעומדים בתקני איכות מחמירים.

 

זקוקים ליעוץ והתאמת חומר הסיכה ? מעוניינים להשתדרג לחומרי הסיכה של קלובר ולחסוך עלויות ? דברו איתנו או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם >>

Error: Contact form not found.