על האתגרים בסביבת עבודה עם תנאים קשים

אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני מפעלים תעשייתיים הוא מתן זמינות מלאה של ציוד ומתקנים שיאפשרו עבודת יצור רציפה ושוטפת ללא הפרעות והפסקות. בתנאי עבודה וסביבה קשים כמו עמידות בחומרים כימיים מאכליים, טמפרטורות ולחצים גבוהים, עומסים גבוהים, או ספיקות גבוהות, האתגר נעשה גדול אף יותר.

מפעילי הציוד עושים כמיטב יכולתם על מנת להבטיח זמינות רציפה של הכלים לפעולות היצור, תוך שמירה על כללי הבטיחות ובשאיפה להקטנת עלויות האחזקה. המציאות מראה כי למרות מאמצי האחזקה המושקעים, צינורות, מיכלים, משאבות, מנועים, מבנים וציוד ייצור רב אחר סובלים מעת לעת מכישלון תפקודי עקב נזקי קורוזיה. טיפול עם התגלות הכשל מאפשרת מתן פתרון מיידי לתקלה תוך זמן השבתה מזערי.

הזנחת הטיפול ודחייתו לזמן סבב אחזקה גדול, תדרוש בעתיד טיפול יקר מאד וממושך מאד תוך השבתה ארוכה של קו הייצור, ואף תיתכן דרישה להחלפה מלאה ויקרה מאד של הציוד כולו.

 

מהי מערכת חומרים מרוכבים ולמה היא משמשת?

כאן נכנסת לתמונה מערכת חומרים מרוכבים לתיקון ושימור צנרת ומתקנים מתוצרת חברת הנקל יצרנית מובילה של דבקים וכימיקלים. מערכת זו מאפשרת תיקון מיידי, מהיר, פשוט, נוח לתפעול ובמחיר נוח של צנרת ואביזריה. התיקון מתבצע במקום התקלה (ללא צורך בפירוק ועבודה בסדנה), תוך עצירה מזערית של תהליך הייצור הקשור לאביזר הפגוע, בעלות נמוכה ובזמן קצר. מערכת התיקון מאפשרת חזרה לעבודה מלאה תוך כשלוש שעות בלבד, ובזכות התיקון המהיר מאפשרת המשך עבודת הרכיב שטופל לתקופת זמן של 20 שנה נוספות.

מערכת תיקוני הצנרת מבית הנקל קיימת ומוכיחה את עצמה במפעלי תעשייה מעל שני עשורים, היא תואמת ועונה על תקני האיכות ISO 24817  ו- ASME PCC-2. לא כל מפעלי התעשייה בישראל מודעים לקיומה, יעילותה ויתרונותיה של מערכת התיקון המוצעת, הטכנולוגיה מיושמת עדיין רק אצל מעט מפעלים.

בנוסף לתקני האיכות שצוינו, חברת הנקל בחנה את המוצרים גם באמצעות מעבדות בדיקה עצמאיות כדוגמת DNV GL, Luloyd’s Register and TUEV Rheinland. מעבדות אלו אישרו את יעילותה ואיכותה הגבוהה של המערכת לתיקון צנרת.

 

חברת רוטל מציעה את המערכת בשתי חלופות אפשריות:
א. המערכת הסטנדרטית לתיקון צנרת מיועדת לפעולה עד 80 מעלות צלזיוס.
ב. מערכת לטמפרטורה גבוהה, פרי פיתוח חדשני של חברת הנקל המסוגלת לשאת בעומס עד 130 מעלות צלזיוס.

 

מה המערכת כוללת? שתי המערכות כוללות:
– חומר משחתי / נוזלי ליישום על פני אזור הכשל להכנת פני השטח.
– יישום של חומרים מרוכבים להקניית חוזק מבני.
– ציפוי לעמידות כימית גבוהה ביותר.

שתי המערכות עומדות ואושרו על פי הסטנדרטים המצויינים לעיל. מערכות החומרים נבדקו בבדיקות מחמירות כדי לוודא את עמידותם בעומסים מחזוריים של לחץ זורם, הלמים, רעידות, עייפות החומר כתוצאה מעומסים מחזוריים, עמידות מפני חדירות (Permeability) של גזים שונים, בעיקר גזים הידרוקרבונים.
על מנת להבטיח שימוש נכון ויעיל במערכות תיקוני הצנרת, פיתחה חברת הנקל מודל פשוט ונוח להערכת יכולת היישום לשאת בעומס האמיתי הקיים בשטח ובהתאם להגדיר מה הכמות והגודל של רכיבי המערכת הנדרשת על מנת לשאת בעומס כנדרש.

 

 

 

לאילו יישומים זה מתאים?

– תיקון צנרת פלדה ומיכלים.
– תיקון קורוזיה פנימית וחיצונית.
– טיפול בציוד שנשחק כתוצאה מקורוזיה או משחיקה מכנית.
– טיפול באביזרים בעלי גיאומטריה מורכבת: מרפקים, כיפופים, צמתים, פלאנג’ים, צמצמים וכד’.

המערכת מתאימה במיוחד לטיפול באביזרים הנמצאים במפעלים כימים, בבתי זיקוק, בתעשיית המזון והפארמה, בתשתיות מים וכו’.

 

 

 

מה יתרונות המערכת?

– פתרון מהיר וקל ליישום.
– הארכת חיי הצנרת באופן משמעותי ללא צורך בהחלפה או בהשבתה ממושכת.
– תיקון במקום ללא צורך בהוצאת הציוד מקו הייצור.
– תכנון התיקון באמצעות מודל פשוט וקל.
– אפשרות לביצוע העבודה באתר באמצעות קבלן מורשה ומוסמך מטעם הנקל.

 

נכתב על ידי דרור אילת – מהנדס כימיה – מנהל מכירות טכני

מתלבט או זקוק לסיוע טכני? אנחנו כאן. נשמח לעמוד לשירותך.

Error: Contact form not found.